Moikka taas!

Oli tarkoitus siis jo eilen tulla tänne uudestaan kirjoittelemaan, mutta olin aivan kokonaan unohtanut, että mun piti mennä Reginaan kirurgin vastaanotolle. Mulla meni solisluu siis parisen viikkoa sitten poikki ja sen takia jouduin kirurgia mennä tapaamaan, että varmistettiin etten varmasti leikkausta tarvitse. Hyviä uutisia sieltä saatiin eli en leikkausta tarvitse!

Tammikuu

Tammikuussa ei kovin paljon mitään ehtinyt tapahtua. Kaliforniasta tultiin takaisin tänne Yorktonin päähän päivää ennen kuin loma loppui eli taisko olla 4. Päivä. Oli kyllä kiva päästä loman jälkeen kouluunkin kun en ollu koko loman aikana nähnyt kavereita kun oltiin siis koko kaksi viikkoa poissa.

572.jpg428.jpg

Heti ensimmäisenä viikonloppuna tammikuussa meillä oli taas viikonloppun näiden tän piirin vaihtareiden kanssa. Viikonloppu pidettiin Melfortissa, joka on Yorktonista pohjoiseen päin noin neljän tunnin ajomatkan päässä. Saavuttiin Melfortiin perjantaina ja oli niin ihanaa ja kivaa nähdä kaikki vaihtari kaverit pitkästä aikaa! Viimeks oltiin nähty joskus lokakuussa. Perjantaina vaan hengailtiin porukassa ja sit mentiin uimahalliin uimaan ja sitte hostperheet tuli hakemaan meijät sen jälkeen. Ei siis kaikkien omat hostperheet sinne tullu vaan Melfortin Rotaryklubista vapaaehtoiset perheet majotti 2-4 oppilasta sen viikonlopun ajan. Mä olin norjalaisen Ingridin kanssa samassa perheessä, joka on mun yks parhaimmista kavereista siinä meijän vaihtari porukassa vaikka kaikkien kanssa ollaan tietysti kavereita. Mikä parasta, sillä perheellä, joka mietä majotti oli sauna! Saunottiin Ingridin kaa kyllä joka ilta, se varmaan sai siitä jo viimesenä/kolmantena iltana tarpeekseen, mut mä oisin kyllä voinu vaikka ottaa sen saunan tänne mukaan. Lauantaina mentiin laskettelemaan Melfortin lähellä olevaan pikkurinteeseen. Mä päätin ekaa kertaa elämässäni kokeilla lumilaitailua, koska miksipä ei? Tykästyin kyllä tosi paljon siihen, vaikka kaaduinki valehtelematta varmaan 100 kertaa. Syynä myös siihen, että kaaduin niin paljon voi olla se, että laskin kerran sellasesta ihan pienestä harjotelumäestä ilman opetusta ja sitte mentiin heti  isompaan mäkeen. Päivä päättyiki sitte mukavasti aivotärähdykseen, kun kaaduin sitte pahemmin kerran. Kypärä oli kyllä päässä, mutta sen verran kova isku oli, että loppuilta meniki huonovointisena ja päätä särki.  Lauantai iltana käytiin myös lätkäpeliä kattomassa. Sunnuntaina lähettiin moottorikelkkailemaan ja hevosten vetämän reen kyytiin, mikä oli kyllä tosi cool! Grillailtiin siellä sitten makkaraa päivän lopuksi ja hengailtiin vaan keskenämme, koska seuraavana aamuna ei muutaku sanottu heipat ja lähetty ajamaan takasin omiin kaupunkeihimme :/ Oli kyllä kiva viikonloppu, mutta sais olla useemmin noita viikonloppuja vaihtareiden kanssa. Seuraava kun on vasta huhtikuussa...

215.jpgkanada.jpgblaaa.jpgski%20doo.jpg

Muut viikonloput tammikuussa menivätkin koriksen parissa. Tuona Melfort viikonloppunakin mulla olisi ollut koristurnaus, mutta en sitte sinne menny, kun kuten sanottu noita vaihtariviikonloppuja ei tosiaan ole niin usein. Tammikuun lopussa oli myös finals eli ns koeviikko, mutta ei ollenkaan niin raskas mihin suomessa on tottunut. Lisäksi täällä finals on vain kaksi kertaa vuodessa, koska semesterejä eli lukukausia on vain kaksi. 2. Semester alkoikin heti tuon "koeviikon" jälkeen. Tässä semesterissä mulla on Native studies, jossa opiskellaan alkuperäisasukkaista Kanadassa ja muualla maailmassa.  Sen lisäks mulla on liikuntaa, bändi, Autobody, joka siis on auton body osien korjausta eli esimerkiksi jos autossa on lommo tai maalipinta on kärsinyt. Lisäks on vielä psykologiaa. Tykkään kyllä kaikista tän semesterin kursseista.

860.jpg

859.jpg179.jpg122.jpg579.jpg

Tammikuu oli viimenen kuukaus mun 2. Host perheessä ja olinkin tosi surullinen, että joudun muuttamaan sieltä. Juuri kun on sellanen kodikas olo niin piti lähteä... Mutta tää mun nykynenkin perhe on kyllä tosi ihana, nyt kun on tännekkin sopeutunut hyvin. Aluksi kuitenkin tuntu jotenkin yksinäiseltä ja oli ikävä edelliseen perheeseen, kun olin tottunu jo sen perheen tavoille ja sitten pitää oppia kaikki uudestaan. Nyt kuitenkin täällä oltu jo kohta kuukaus ja tykkään kyllä kovasti! :)