Moikka!

Aika on vierähtänyt niin nopeesti etten edes muista millon viimeksi tänne olisin jotain kirjoittanut. Yleensähän se kuitenkin menee, että no news=good news.Niin paljon on ehtinyt tapahtua viimeksi kun tänne oon postaillu josta haluun tänne kirjottaa ja oon halunnukki jo kauan aikaa sitten, mutta aikaa ei vain ole ollut. Mulla on niin paljon kirittävänä tän blogin kanssa kun yli kolmeen kuukauteen en mitään ole kirjoitellut. Jotta vältyttäisiin kilometripostaukselta aattelin jakaa tän postauksen osiin. Eli tämä osa on joulukuusta, huomenna kirjoitan tammikuun ja tiistaina helmikuun ja sitten ollaankin maaliskuussa, eli ihan ajassa.Pyydän ateeksi, että tulee tekstiä joulusta ja joulukuusta nyt vasta, mutta parempi myöhään kun ei millonkaan.

Joulukuu

Joulukuun alussa saatiin meijän musikaali vihdoin ja viimein päätökseen. Esitykset oli aivan mahtavia, mutta paljon työtä ja voimavaroja niiden toteuttamiseksi kyllä vaadittiin. Kun musikaali vihdoin oli ohi, niin muistan ajatelleeni että "Jes vihdoin se on ohi! Nyt tiiän, etten enää ikinä haluu tehä musikaalia uudestaan" Mutta nyt kun ajattelee taaksepäin, niin mul on oikeesti ikävä sitä musikaalii. Vaikka se olikin tosi uuvuttavaa käydä harjotuksissa, jotka kesti kolmesta yheksään illalla niin oli se silti loppujen lopuks aivan mahtava kokemus ja tekisin kyllä milloin vaan uudestaan!

450.jpg

 

Musikaalin jälkeen koriskausi starttas mun kohalla kunnolla, kun pystyin pelkästään siihen keskittymään. Meillä on treenejä neljä kertaa viikossa ja perjantaina yleensä lähetään turnauksiin. Joulua ennen oli yksi turnaus, joka oli Swift Current nimisessä paikassa viiden tunnin ajomatkan päässä Yorktonista. Joulukuun 18.päivä lähin mun Host perheen kanssa Kaliforniaan Palm Springs nimiseen paikkaan, jossa mun host perhe yleensä käy joka talvena. Se, että pääsin käymään Kaliforniassa oli aivan upea kokemus, jota en olisi koskaan osannut odottaa tai toivoa. Sain nähdä ja kokea siellä ollessani niin monia hienoja asioita, joista en edes tiedä miten kiittää mun host perhettä, joka mut sinne vei.

Palm Springs on siis kaupunki Kaliforniassa, jossa enimmäkseen eläkkeellä olevat ihmiset asuu, koska esim. golfaus on siellä ihan kaikkialla. Golfareiden paratiisina se koko kaupunki on mun tietääkseni tunnettukkin. Vaikka siellä oli "talvi" kun sinne mentiin niin oli kyllä silti ihan kivan lämmintä, noin 18-25 astetta päivittäin. Mun host perheen talo siellä oli tosi hieno, siinä oli uima-allas ja poreallas ulkona, joissa kävin melkein joka päivä.

228.jpg159.jpg154.jpg166.jpg224.jpg218.jpg

Käytiin pelaamassa tennistä melkein joka päivä ja aikasemmin oon aina ajatellut, että tennis on tylsä laji, mutta aloin tykkäämään siitä tosi paljon.

194.jpg

Jouluaattona käytiin kattomassa jouluvaloja yhdessä eläintarhassa ja päätettiin sitten mennä karuselliajelulle, kun siellä sellainen oli tarjolla :D

163.jpg130.jpg

Joulu vietettiin myös Kaliforniassa, joka oli erilainen tietysti kun kakki perinteiset jutut puuttui. Ensinnäkin joulufiilistä ei sen takia oikeastaan löytynyt ollenkaan, koska meidän jouluaatto milloin sitä joulua vietetään on täällä ihan tavallinen päivä. Joulua juhlitaankin siis joulupäivänä 25. päivä jolloin lahjat avataan aamulla ja sitten illalla syödään ateria. Joulu tuntuikin siis aivan tavalliselta päivältä, käytiin ulkona syömässä ja syötiin ruuaksi pitsaa, mikä oli kyllä tosi hyvää, mutta ei kyllä lähelläkään perinteisiä jouluruokia. En sano, että olisi ollut huono joulu, mutta erilainen kokemus vain kun kaikki perinteiset jutut puuttui. Sain joululahjaksi mun perheeltä lipun LA Kingsien peliin Los Angelesiin, mikä oli ehkä paras joululahja ikinä! Suunnattiin joulun jälkeen siis Los Angelesiin, joka oli noin kahen tunnin ajomatkan päässä. NHL peli oli kyllä yks hienoimmista kokemuksista mitä oon täällä ollessa päässyt tekemään. Oltiin Los Angelesissa siin yks yö ja seuraavana päivä pelin jälkeen mulle kerrottiin, että ollaan menossa Disneylandiin, joka oli mun toinen lahja! Hypin vaan paikallani kun kuulin, että ollaan menossa sinne! Siellä käyminen oli niin hauskaa ja ilma oli sinä päivänä tosi hieno! Ainoana huonona puolena oli, että ihmisiä oli aivan järkyttävästi. Pisin jonotus, missä seistiin tais olla puoltoista tuntia... Päästin kuitenkin muutamiin tosi hyviin laitteisiin käymään, vaikka jonot olivatkin kilometrin pitusia. Loppuloma vietettiin Palm springseillä tennistä pelaten, lenkeillä käyden ja ihan vaan lomaillen. Muutamana päivänä kävin mun  hostmama Kendran kanssa shoppailemassa ja onnistuinkin yhdeltä reissulta löytämään mun mekon kesällä vuoden lopussa olevaan Graduationiin, joka on tavallaan niinkuin prom amerikassa.

304.jpg305.jpg306.jpg317.jpg321.jpg

Siinä varmaan suurinpiirtein kaikki, mitä joulukuussa ehti tapahtua :)